DONGEN OPTIMAAL

DONGEN OPTIMAAL

DONGEN OPTIMAAL

Er gebeurt nog al wat in ons dorp Dongen.Vanaf het begin van ons bestaan hebben we een pagina met nieuws uit en van een bepaald jaar.Zie daarvoor onze hoofdpagina.Ook in deze bijlage hebben we nieuws dat het bewaren meer dan waard is.

DongenOptimaal is er om niets te vergeten wat voor ons dorp belangrijk is en was.

Terug naar de krant :

www.dongenhomespot.nl

Bezoekersonderzoek centrum Dongen

DONGEN OPTIMAALGeplaatst door internetkrant za, februari 02, 2019 16:21:24

Bezoekersonderzoek centrum Dongen

De gemeente Dongen laat van 6 tot en met 23 februari onderzoek doen onder bezoekers van het centrumgebied. In deze periode lopen er enquêteurs in het centrum en kunnen bezoekers door hen aangesproken worden.

Foto: Adriaan Raesen

Het houden van een bezoekersonderzoek komt voort uit de Centrumvisie en het daaraan gekoppelde Uitvoeringsprogramma Dongen centrum 2018-2020, die met inwoners, ondernemers, winkeliers, ontwikkelaars en organisaties zijn opgesteld. Twee van de speerpunten zijn Winkelen en Ontmoeten & Verblijven. Ambities zijn onder andere het concentreren van detailhandel in het kernwinkelgebied, transformatie van leegstand in de aanloopstraten naar wonen en het verbinden en programmeren van ontmoetingsplekken rondom het centrum (De Cammeleur, het Looiersplein, het Wilhelminaplein en Park Vredeoord).

Detailhandel en horeca aantrekken

Het is nadrukkelijk de wens nieuwe ondernemers in detailhandel in het kernwinkelgebied en horeca aan te trekken. Om scherp te krijgen welk soort detailhandel en horeca gewenst zijn, wordt een bezoekersonderzoek gehouden. De enquêteurs willen graag weten waarom bezoekers in het centrum van Dongen winkelen, waar zij vandaan komen, wat zij missen en welke aspecten van het winkelgebied zij positief of negatief beoordelen. Ook zijn zij benieuwd naar verbeterpunten voor het centrum.

Basis voor verbetering

De uitkomsten van het bezoekersonderzoek vormen een basis voor het verder verbeteren van het centrumgebied. Het onderzoek levert uitgebreide informatie op die gebruikt kan worden om nog beter in te spelen op de wensen van de consument. Voor dit onderzoek zullen ruim 400 bezoekers van het centrum worden bevraagd. Het onderzoek wordt uitgevoerd door adviesbureau BRO en onderzoeksbureau Veldwerk Optimaal.



  • Reacties(0)

Fill in only if you are not real





De volgende XHTML tags zijn toegestaan: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles en Javascript zijn niet toegestaan.