DONGEN OPTIMAAL

DONGEN OPTIMAAL

DONGEN OPTIMAAL

Er gebeurt nog al wat in ons dorp Dongen.Vanaf het begin van ons bestaan hebben we een pagina met nieuws uit en van een bepaald jaar.Zie daarvoor onze hoofdpagina.Ook in deze bijlage hebben we nieuws dat het bewaren meer dan waard is.

DongenOptimaal is er om niets te vergeten wat voor ons dorp belangrijk is en was.

Terug naar de krant :

www.dongenhomespot.nl

Waarom Dongen?

DONGEN OPTIMAALGeplaatst door internetkrant do, maart 28, 2019 13:46:24
Waarom Dongen?


Dongen. Een gewoon dorp, maar eigenlijk een dorp dat ongewoon wil zijn. Of dat gewoon is is nog maar de vraag. Dat ís dan ook de vraag en in dit geval de kardinale vraag :Waarom Dongen ? De gemeente Dongen wil dat graag onderzoeken en wil het ook weten van de burger. Waarom zouden bewoners, bedrijven en bezoekers voor Dongen moeten kiezen? Wat heeft Dongen te bieden en waar liggen kansen om samen te bouwen aan het 'merk' Dongen? Afgelopen woensdag 27 maart waren er zo'n honderd Dongenaren aanwezig bij het bedrijf ECCO. Er werd een goed voorbereid 'symposium' gehouden over gebiedspromotie betreffende Dongen. Directeur Panos Mytaros hield er een inspirerende presentatie over het merk Ecco en het 'fenomeen' ondernemen in Dongen. Dit bedrijf werkt internationaal en zorgt voor zo'n 1500 overnachtingsplekken. Er zijn meer grote bedrijven gevestigd in ons dorp. Coca Cola bijvoorbeeld. Waarom staat nog steeds geen naamsvermelding op de flessen van deze gigant op frisdrankengebied. Oosterhout is het ooit gelukt om Rotterdam van het Jamin- ijsje te laten vervangen door Oosterhout waar het ook gemaakt werd. Een Dongense gemiste kans? Een kleine vraag en een groots antwoord misschien? Op zichzelf al een 'kans' voor Dongen. Dongen kan en wil ook veel meer. Burgemeester Marina Starmans heeft het jargon uitgevonden en gebruikt dat al veelvuldig : Het DNA van Dongen. Dat DNA moet meer zichtbaar worden. Dongen werkt er aan en de burger mag meedenken en meewerken.

Richard Stomp (citymarketeer, straatjutter) en Olga van Vugt (communicatie-adviseur gemeente Dongen) zijn aangewezen als kartrekkers en toonden zich beiden enthousiast tijdens de genoemde sessie bij Ecco. Er zijn een aantal kernwaarden gecreëerd 'Vindingrijk ', 'Initiatief' , 'warm , '' goed voor elkaar' en 'gewoon extra'. Door de gemeente zijn deze waarden uitgewerkt en samengevat in een klantvriendelijke enquête.De enquête is door iedereen in te vullen en zal bijdrage tot het streven van het merk Dongen een veel positievere te maken.

Hier kunnen inwoners van het dorp een kleine uitleg vinden over de vraag “Waarom Dongen' en Hier kun je een reactie geven, je mening kwijt en helpen met je wensen waar te maken











  • Reacties(0)//optimaal.dongenhomespot.nl/#post5136